söndag 19 juli 2009

Min kollega frågade mig om jag ville göra hennes inbjudningskort till bröllopet. Det är klar man vill,sätta sin egen prägel på korten. Det är ett enkelt kort. Jag har stansat ut namnen med cookie cutter- Sugar Sweet, hjärtan är quickutz. Nere i vänstra hörnet har jag embossat med en klar stämpel och embosspulver. På insidan av kortet skrev jag ut texten på ett limegrönt mullberry papper, lite svårt att använda i skrivaren för pappret är tunt. Med lack och sigill satte jag fast pappret med. Fick ett tips om sigillen: tryck den på ett bakplåtspapper, lossnar lätt och man vet på vilket håll trycket kommer på.


Stämplen är från Sarah Key. Har embossat de vita pappret med Cuttelbug embossplattor.







1 kommentar:

  1. Vad fina korten blev.
    Du använder embossplatorna :)
    Kramiz Malin

    SvaraRadera