fredag 29 mars 2013

Trisslottkort....


Hej bloggvänner :) 
Då var det påskledigt och jag känner jag har tid och orka att sitta med mitt pyssel. Har lite då och då suttit och letat inspiration på nätet. Såg en som hade gjort en "trisslott", tyckte det verkade roligt så jag var tvungen att testa.... :) 

Börjar med ett kort med vit bas, ett enfärgat brunt och ett mönstrat som jag tejpar fast i lager på lager. 


Måttet på kortet är 12 cm (vit).


Nu börjar de roliga.... 
Stämpla på valfritt papper med en valfri stämpel. Går också bra med målade mönster. Klipp ut en bit bokplast (självhäftande) och sätt den över motivet, vik de överflödiga på baksidan.


Måla på plasten med en akrylfärg, jag har här en matt vit färg. Det går naturligtvis bra att ha vilken färg man önskar, kanske också en blank akrylfärg....har inte testat :)
Två tips: Måla på vartannat håll så täcker det bäst och på baksidan av denna gör en markering så man vet vilket håll den ska vara på. Inte kul att skrapa fram ett motiv och den är upp och ner.... :P


När den har torkat limma fast en ram i passande storlek.


Här smälter jag UTEE för att doppa rosorna i så dom blir "glasaktiga", se nästkommande bild.


Blev lite suddig men hoppas ni kan se ändå hur blommorna blev.


Insidan av kortet blev enkelt.


Nu är kortet klart och dags att börja skrapa....
(märket i de vita ska inte vara där, blir så när man är för snabb och känner så det har torkat)


Nu skrapar jag..... spännande..... 


...och där var det klart. Här kan det ju vara roligt att skoja till det som en riktig triss eller varför inte skriva något kärleksfullt, ja som sagt fantasin sätter gränser.



Hoppas jag har kunnat inspirera till något roligt och nytt.

Vill önska alla en trevlig påsk. På återseende.

Kram Karolina






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar